Monday, February 9, 2009

Kenyataan Balas AMK Terhadap YB Karpal Singh

daripada Angkatan Muda Keadilan Malaysia

Kenyataan Media
Angkatan Muda Keadilan Malaysia

8 Februari 2009

Kenyataan Balas AMK Terhadap Karpal Singh

Angkatan Muda Keadilan Malaysia (AMK) ingin memberi kenyataan balas ke atas apa yang telah dibangkitkan oleh Pengerusi DAP, YB Karpal Singh di dalam kenyataannya hari ini.

Karpal dilaporkan menggesa Ketua Umum KeADILan yang juga Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya berhenti daripada memimpin ikatan pembangkang berikutan Datuk Seri Anwar dilihat sebagai bertanggungjawab mencetuskan budaya melompat parti selain menjejaskan ‘keharmonian’ dalam Pakatan Rakyat.

AMK berpendapat bahawa sandaran fakta yang dinyatakan oleh Karpal adalah sangat samar dan tidak mengambil kira beberapa fakta penting di dalam kronologi kes yang berlaku seusai Pilihanraya Umum Ke-12 pada 8 Mac 2008. Pendedahan yang dibuat oleh Saudara Fauzi Muda, Ketua KeADILan Bahagian Ipoh Barat bahawa ada usaha untuk membeli beberapa ADUN Pakatan Rakyat di Perak untuk menyertai BN dengan wang puluhan juta ringgit membuktikan bahawa usaha lompat parti ini dicetuskan dengan jijik oleh Umno-BN di bawah kepimpinan Najib Tun Razak. [Read More]

0 comments:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP