Sunday, November 30, 2008

Kepala Babi untuk tarik simpati kepada Umno

sykran | ....Maka, teki-teki tujuan dan matlamat kepala dan bangkai babi ini dikirimkan kepada orang Melayu begitu kabur.

Jika diamati kini, kedudukan parti komponen BN yang dikuasai kaum Cina begitu tertekan. MCA, Gerakan dan beberapa pemimpin Cina lain begitu terasing dalam BN kini. Umno yang masih menguasai menduduki carta teratas dalam pilihanraya lalu kini dilihat begitu agreasif untuk bertahan dan memainkan isu bangsa dan kuasa.

Maka tidak hairanlah jika kepala Babi ini dilemparkan sebagai satu ekspresi terhadap apa yang berlaku kini. Siapa jua yang melakukannya, pastilah telah merancang dengan begitu teliti hingga berjaya membuatkan rakyat memahami maksud yang tersirat dengan begitu mudah.

Walau apa juga alasannya, itu bukanlah bentuk yang paling sesuai untuk melampiaskan kemarahan atau rasa tidak puas hati. Malah kejadian itu hanya mewujudkan ketegangan kaum dan juga peringkat kepimpinan.

Kepala Babi ini, dikirimkan pada orang Melayu seolah-olah untuk memberikan petunjuk. Tetapi ingatlah, kita semua mahu negara ini terus melangkah maju, Jadi segala apa yang dilalui selama ini haruslah berpaksikan kesatuan bukannya atas ...read more.

0 comments:

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP