Monday, March 9, 2009

Maka berfatwalah si -Zambri memanda kelana







Sidang Tergempar DUN Perak pada 3 Mac 2009 telah terpahat sebagai satu sejarah di era tamadun kemanusiaan yang serba moden.

Seluruh pelusuk dunia menyaksikannya. Laluan ke situ terpaksa menempuh umpat keji, fitnah dan tohmah, ketawa sinis serta hilai perli. Ia terpaksa menempuh halangan polis dan samseng upahan UMNO.

Ia tetap berjaya diadakan. Sebatang pokok berhampiran Bangunan yang menempatkan Dewan Undangan Negeri Perak menjadi saksi.

Tepat jam 10.00 pagi 8 Mac 2009, tercatat satu lagi sejarah apabila Majlis Perletakkan Plet Tanda Pokok Demokrasi dan menanam 5 pokok baru di tempat berlangsungnya sidang tergempar pada 3 Mac yang lepas.

Penanaman pokok tersebut secara simbolik dan besar maknanya untuk generasi depan, bahawa di sinilah tempatnya demokrasi yang sudah tenat dapat diberi nafas untuk bertenaga kembali.

Tiba-tiba hari ini Zambry MB klon dengan dendam kesumat dan hasad dengki berkokok, "Tindakan yang dibuat itu adalah simbolik dan secara terang-terangan menunjukkan tindakan penderhakaan kepada Tuanku Sultan dan institusi Raja di Perak." Rujuk mStar .

Kenapa Spesis UMNO ini apabila sudah tersepit, apabila sudah terdesak, apabila rakyat menolaknya, apabila buntu fikiran, apabila fikiran bercelaru meroyan dan apabila nafas tinggal nyawa-nyawa ikan, mereka akan 'lari' ke Istana mencari perlindungan?

Spesis UMNO ini akan berkokok, " Tengok ini penderhaka!!!!!"

Sumber ~ al-brangi

0 comments:

Blog Archive

widgeo

Solat Time

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP