Thursday, January 8, 2009

Pejuang Bunuh 30 Askar Israel dan 100 Lainnya Cedera


Anggota Biro Politik Gerakan Hamas, Muhammad Nazal menegaskan pejuang Palestin di Semenanjung Gaza berhasil membunuh dan melukakan lebih 130 askar Israel dalam masa 5 hari terakhir.

Dalam pernyataan kepada tv Palestin “al Aqsha”, Rabu (07/01), Nazal mengatakan, “Sejak bermulanya serangan darat Israel ke Semenanjung Gaza lebih dari 30 askar dan komander pasukan khusus Israel mati dan lebih dari seratus lainnya cedera termasuk komander pasukan khusus “Golani”.”

Nazal mengisyaratkan angka besar jumlah korban mati dan tercedera di pihak askar Israel yang mencapai lebih 130 antara mati dan tercedera, merupakan angka tertinggi. Baik dari sisi waktu manapun kemampuan pejuang berbandingkan dengan kemampuan musuh.

Ketua Tertinggi Hamas ini mengingatkan, “Setelah lewat beberapa hari serangan Israel ke Semenanjung Gaza, boleh saya katakan bahawa pejuang merealisasikan pencapaian sasaran yang besar. Pejuang telah menggagalkan semua target yang diumumkan musuh.”

Dalam pada itu, tentera Israel secara rasmi hanya mengakui 9 askarnya mati dan lebih 120 lainnya cedera. Meskipun demikian tentera Israel memperketatkan liputan media atas penyebutan korban mati dan tercedera yang sebenarnya di pihak tentera Israel. (seto)

0 comments:

Blog Archive

widgeo

Solat Time

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP